Friday 23 December 2011

Buaya Besar yang Manje?


Buaya Besar Ini Sangat Manja Dengan Lelaki Yang Pernah Menyelamatkannya

Gambar2 ini sungguh menakjubkan. Seorang pemuda bermain-main dengan seekor buaya yang besar. Dulu buaya itu pernah hampir mati namun diselamatkan oleh lelaki tersebut. Nama lelaki hebat ini adalah Chito, dan buaya besar itu dinamainya Pocho!


Dua puluh tahun lalu Chito menemui buaya ini di sungai dengan keadaan hampir mati, terluka kerana tembakan senjata api. Dia menaikkan buaya besar itu ke perahunya dan dibawa ke rumah, lalu lukanya diubati.


“Setiap malam aku tidur di sebelah Pocho ketika dia cedera. Aku memperlakukannya dengan penuh kasih sayang,” kata Chito seperti dikutip Blog Berita dari Moolf.



Chito mengambil masa lapan tahun untuk saling memahami dengan Pocho. Sekarang dia sudah boleh berenang bebas bersama Pocho di kolam. Waktu memberinya makan pun Chito terus masuk ke dalam air. Persahabatan di antara manusia dengan buaya ini menjadi tontonan para pelawat yang hadir.


9 comments:

  1. tau x pe.. da jinak la katakan..

    ReplyDelete
  2. mcm ngengade pon ade aku tgk buaya nih.. haha.. tomei nyeh!

    ReplyDelete
  3. aiyoo.. amek mane la buaya manje sgt tu. hehe

    ReplyDelete
  4. si manusia tu kena sedar gak yg buaya tu tetap binatang...ada kes sebelum ni, yg badak air.manja lebih kurang gini la...konon2 da jinak sangat dengan tuan dia tu.tpi tuan dia mati gak disebabkan naluri binatang badak tu :)

    ReplyDelete
  5. wahhh...itulah kekuatan cinta kasih.
    jika sudah cinta kasih, manusia atau hewan pun jadi lunak!
    nice posting^^

    ReplyDelete
  6. lain dr buaya lain....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...