Saturday, 17 December 2011

Top Ten Pemain bOla sepak Terkaya


No. 1 David Beckham



Net worth: £135 million or $219 million – according to 2011 Sunday Times UK Rich List

May 2010 to May 2011 Earnings: $40 million

Current Club:Los Angeles Galaxy

His endorsement deal with Adidas is the biggest in the sport thanks to royalties from soccer apparel and cleats as well as lifestyle lines like ObyO. In May 2011 he signed a deal with Samsung to become the company’s global brand ambassador for the Games.

No. 2 Cristiano Ronaldo



Net worth: $160 million – (estimated)

May 2010 to May 2011 Earnings:$38 million

Current Club:Real Madrid

Using social media to expand his brand. With 26 million Facebook fans, twice as many as any other athlete and 3 million Twitter followers; which is part of the attraction for sponsors like Nike, Armani, Coca-Cola and Castrol.

No. 3 Lionel Messi



Net worth: $110 million – (estimated)

May 2010 to May 2011 Earnings:$32 million

Current Club:Barcelona

With annual salary of $16 million, the Argentina pro footballer has recently built up his endorsement portfolio, which now includes Adidas, PepsiCo, Konami, Audemars Piguet, Chery and AirEuropa. Messi’s status as the world’s best player has started to translate into endorsement opportunities.

No. 4 Ricardo Kaka



Net worth: $100 million – (estimated)

May 2010 to May 2011 Earnings: $25 million

Current Club:Real Madrid

The Brazilian midi was featured on the cover of EA Sports FIFA Soccer 11. The FIFA franchise has sold 100 million units of the popular soccer game for Electronic Arts.

No. 5 Ronaldinho



Net worth: $90 million – (estimated)

May 2010 to May 2011 Earnings: $24 million

Current Club: Flamengo

Brazilian club Flamengo signed the two-time FIFA World Player of the Year with a deal that runs until 2014.
No. 6 Thierry Henry



Net worth: $60 million – (estimated)

May 2010 to May 2011 Earnings: $21 million

Current Club: New York Red Bulls

The 34 year-old frenchman deal with Gillette partnership wrapped up at the end of 2010. He recently bought a New York City apartment for $14.9 million after his move to MLS in 2010.

No. 7 Wayne Rooney



Net worth: £37 million or $59 million – according to 2011 Sunday Times UK Rich List

May 2010 to May 2011 Earnings: $20 million

Current Club: Manchester United

Rooney has gone from Xbox to X-rated over the past 12 months (2010-2011). He is back on form but swore to the cameras (again) at West Ham. It emerged soon after he had lost his £600,000-a-year contract with Coca-Cola. His five-year deal at Old Trafford, worth about £8m a year, has the potential to elevate Rooney above every English footballer other than David Beckham. Remaining sponsors include Nike and Electronic Arts.

No. 8 (tie) Frank Lampard



Net worth: £27 million or $43 million – according to 2011 Sunday Times UK Rich List

May 2010 to May 2011 Earnings: $17 million

Current Club: Chelsea

The Premier League midfielder earned $11 million in salary on the pitch.

No. 8 (tie) Zlatan Ibrahimovic



Net worth: $60 million – (estimated)

May 2010 to May 2011 Earnings: $17 million

Current Club: AC Milan

No. 10 Samuel Eto’o



Net worth: $40 million – (estimated)

May 2010 to May 2011 Earnings: $15 million

Current Club: FC Anzhi Makhachkala

Over the past 12 months the Cameroonian striker added Puma and Ford as sponsors. He is Africa’s most decorated footballer of all time; has won the African Player of the Year award a record four times.

The former Inter Milan striker joined Russian soccer club FC Anzhi Makhachkala in a three-year deal with an annual salary of €20.5 million Euros or $28.8 million at current exchange rates. The deal made Eto’o the highest-paid player in the history of soccer. Dwarfing the earnings of Barcelona’s Lionel Messi and Real Madrid’s Cristiano Ronaldo. The highest-paid player in the game was Cristiano Ronaldo who earns an estimated 13 million Euros ($19 million). Anzhi reached an agreement with Internazionale at $38.9 million transfer fee on 23 August 2011.

Anzhi is owned by Russian investor Suleiman Kerimov, who is the 118th richest person in the world with a net worth of $7.8 billion.
Sumber-http://www.therichest.org/sports/highest-paid-football-players/

Kerbau diburu?




Kerbau ni(aka bison) telah diburu secara extrme kerana mempunyai nilai pasaran yang tinggi. Kerbau2(bison) ni hampir2 pupus akhir kurun ke-19. Kulit kerbau ni amat bernilai. kalau korg tgk btol2, orang2 ni amek kulit je, yang lain2 mereka biarkan mereput. Membazir gile...




Hukuman di China dahulu kala...

HUkuman ini telah dikuatkuasakan pada tahun 1804
Antaranya..............




Internet 10 tahun lepas?



Teringat masa zaman 'muda' dulu..... terseksa macam ni la.......

Jepun VS Amerika!! Siapa menang?



Fakta mengenai perkataan 'F*ck'


Hahaha... fakta ni






F*ck perkataan universal??



Tgk video ni....... penggunaan perkataan F*ck secara 'Berdedikasi'
hahaha

Bila Kita terlalu Moden


Orang Baik? Orang jahat?


Friday, 16 December 2011

Keperawanan seseorang wanita tidak boleh diuji?!






TRIBUNNEWS.COM - Anggota yayasan Mythe Ontkracht (mendobrak mitos, red) Belanda berpendapat, tidak mungkin membuktikan seorang perempuan masih perawan atau tidak.

Mereka juga mengatakan uji keperawanan - yang kembali muncul ke permukaan akibat sejumlah kasus kontroversial di Mesir dan India - adalah cara yang sangat manjur untuk menekan dan melanggar hak asasi perempuan. Laporan Tim Fisher.

Isu tentang keperawanan kembali marak dengan berita tentang tes keperawanan atas sejumlah korban perkosaan di India dan 17 perempuan Mesir yang ambil bagian dalam demonstrasi di Lapangan Tahrir. Diberitakan tes dilaksanakan untuk 'melindungi' tentara Mesir atas kemungkinan tuduhan perkosaan.

Menulis di koran Belanda NRC Handelsblad, Ineke van Seumeren, seorang ginekolog di rumah sakit UMC Utrecht bersama Ines Balkema, ketua Mythe Ontkracht mengatakan tes keperawanan itu tak ada gunanya:

"Di banyak negara masih banyak yang tidak tahu bahwa keperawanan perempuan tidak bisa dibuktikan secara medis. Bahkan di Belanda yang modern sekalipun orang yakin bisa melihat atau merasa apa seorang perempuan masih perawan atau tidak. Sementara fakta medis bicara lain."

Uji keperawanan seringkali dilaksanakan dengan cara yang sangat primitif. Salah satu cara paling umum adalah memasukkan dua jari ke dalam vagina. Dua jari dikatakan sama lebarnya sebuah penis. Jika dua jari masuk dengan mudah, perempuan tersebut diasumsikan sudah pernah berhubungan seks sebelumnya.

Yayasan Mythe Ontkracht menjelaskan bahwa ketat atau longgarnya vagina dan kondisi selaput dara - membran yang 'menutupi' jalan masuk ke leher rahim - tidak ada hubungannya dengan aktivitas seksual seorang perempuan.

Dalam opini mereka, kedua perempuan tersebut menulis, "Selaput dara bukan membran tertutup. Seringkali selaput dara merupakan bibir kecil yang fleksibel, terkadang keras dan tidak fleksibel. Bentuknya berbeda untuk setiap perempuan. Vagina diciptakan sebagai jalan keluar bayi, merupakan ilusi jika berpikir vagina jadi longgar karena suatu hal yang kecil seperti penis."

Mereka berargumen uji keperawanan sebenarnya adalah cara jitu untuk menekan perempuan. Mereka menceritakan apa yang terjadi di Kairo, "Ketika para demonstran perempuan di Mesir menjalani tes keperawanan tersebut, mereka bertelanjang bulat dan dipotret sejumlah personel militer. Hasilnya, para perempuan bakal berpikir dua kali sebelum ikut berdemonstrasi atau mengadukan kasus perkosaan. Ini adalah kasus serius pelanggaran hak asasi manusia."

Sisi positifnya, menurut Van Seumeren dan Balkema, maraknya kasus berhasil memancing debat tentang penghapusan tes ala abad pertengahan tersebut baik di India maupun Mesir. Mereka menambahkan, yang penting sekarang, mengawasi apakah hal ini benar-benar terjadi dan menekankan bahwa keperawanan bukan suatu hal yang bisa dibuktikan secara medis.

Di Indonesia, masalah tes keperawanan juga beberapa kali jadi berita. Yang terbaru adalah di Jambi di bulan September 2010, ketika Bambang Bayu Suseno, anggota Komisi IV DPRD Jambi melempar wacana agar penerimaan siswa baru mulai dari tingkat SMP, SMA dan Perguruan Tinggi, harus melalui tes keperawanan bagi siswi perempuan. Tes tersebut dilakukan dengan tujuan menangkal banyaknya hubungan seks bebas di kalangan pelajar.

Hujan Epal?



(gambar hiasan)

Liputan6.com, Coventry: Sejumlah laporan menyebutkan bahwa ratusan buah apel jatuh dari langit di Coventry, menghantam atap mobil dan mengotori kebun warga. Tetapi mungkinkah hujan apel sungguh terjadi Semua orang pernah mendengar ungkapan "hujan kucing dan anjing" untuk menggambarkan hujan deras. Tetapi di Coundon yang terletak di Coventry, Inggris, yang terjadi adalah hujan apel.
Pengendara di jalan-jalan mengatakan ratusan apel hijau berukuran kecil mengakibatkan terjadinya kemacetan lalu-lintas di ruas jalan B4098, sedangkan seorang warga setempat mengatakan pada harian Daily Mail bahwa ketika ia membuka pintu, ia melihat kebunnya penuh dengan apel yang berserakan.
Meski tidak ada bukti bahwa "hujan apel" benar-benar terjadi, ini bukanlah pertama kalinya benda-benda aneh jatuh dari langit. Ada banyak cerita tentang hujan ikan dan katak. Salah satu cerita tentang badai ikan dan katak tertua dikisahkan oleh penulis masa Romawi Pliny dalam buku Natural History yang ditulis pada abad ke-1 sesudah Masehi.
Sebuah kisah dari tahun 1859 menceritakan tentang hujan ikan laut kecil yang oleh warga setempat dikenal dengan nama minnow. Katak yang jatuh dari pesawat pernah terjadi di Llanddewi, Powys, pada 1996 dan dua tahun kemudian di Croydon, London Selatan. Pada 2000, ratusan ikan sprat perak juga jatuh dari langit saat badai terjadi di pantai Great Yarmouth.
Kejadian-kejadian aneh tersebut diduga dipicu oleh fenomena cuaca yang jarang terjadi. Jika ada angin kencang atau badai di laut dan sungai, tenaga yang dihasilkan cukup untuk mengangkat air dan ikan ikan kecil yang berenang di permukaan. Cepat atau lambat, awan yang membawa air dan ikan itu akan terbuka dan menjatuhkan muatan ke tanah.
Dr. Lisa Jardine-Wright, seorang ahli fisika dari Cavendish Laboratory, Universitas Cambridge mengatakan jika mobil dan rumah bisa tersapu oleh tornado, sangat mungkin angin kencang itu juga menyapu apel, seperti yang terjadi di Coventry.
"Tornado yang menyapu perkebunan, cukup kuat untuk menyedot obyek obyek kecil seperti mesin penyedot. Obyek-obyek itu akan dijatuhkan ke tanah seperti hujan ketika tornado kehilangan tenaganya," kata Dr. Lisa seperti dikutip BBC Indonesia, Jumat (16/12).(ADO)

Kerenah Kita kini




So, jangan la asyik nk 'demand2' je... ingat saper yang belikan untuk kita...... terima kasih la kepada 'iPaid'

Remaja 16 Tahun Meninggal Dunia Akibat Kebanyakan Masturbasi

Awas! Selingkuh Bisa Sebabkan Mr P Rusak

TRIBUNNEWS.COM - Seorang remaja berusia 16 tahun asal Brasil dilaporkan meninggal dunia akibat kebanyakan melakukan masturbasi. Demikian dilansir Daily Chili, awal pekan ini.

Ia dikabarkan melakukan masturbasi sebanyak 40 kali sepanjang malam, pada bulan lalu, dan ditemukan meninggal pada pagi hari oleh sang ibu.

Si ibu berencana membawa putranya ke pengobatan kecanduan seks namun yerlambat. Seorang teman kelas si bocah yang namanya dirahasiakan itu mengatakan sang teman kecanduan seks dan suka melihat tubuh perempuan dalam segala bentuk dan umur.

Ia juga bahkan meminta temannya menonton dirinya melakukan masturbasi melalui kamera. Di kamar remaja itu ditemukan tumpukan majalah pornografi. Bahkan, terdapat kumpulan gambar-gambar erotis dan film juga ditemukan di komputernya.
Sumber-Berita.yahoo.com

POlis pon Melawak?

Muhahaha..........................





Harta Pusaka Dari Nenek?



Setelah sekian lama di perantauan akhirnya Rahmat pulang ke kampung untuk
berjumpa dengan neneknya.

Nenek : "Rahmat, nenek sudah tidak kuat lagi, nenek minta kamu sambung
mengusahakan kebun nenek..."

Rahmat : "Jangan cakap macam tu, nek..." (dalam hati, tak sia-sia aku balik
kampung... dapat pulak harta pusaka nenek).

Nenek : "Segala isi perkebunan, ternakan, villa, traktor untuk kamu. Tolong
jaga baik-baik, jangan lupa disiram tiap hari tanaman nenek."

Rahmat : "Baik nek, nenek jangan bimbang tentang hal itu... Tapi dimana
kebun nenek? Rahmat tidak pernah tahu?"

Nenek : "Di Facebook nenek, FARMVILLE, nanti nenek bagi tau passwordnya."

Kepentingan bahasa inggeris.....Jokes

Seperti yang kita smua sudah sedia maklum. Bahasa inggeris amat penting bagi kita, terutamanya dalam kehidupan harian, Bahasa inggeris juga merupakan antara bahasa antarabangsa yang teramai ditutur di dunia.
Jadi kalau boleh jangan la jadi macam gmbar2 kat bawah ni....









Cinta Kucing


Krisis nuklear Jepun diatasi?

2011/12/17


Aktivis Greenpeace memegang sepanduk ketika tunjuk perasaan di luar pejabat Perdana Menteri Jepun mengkritik pengumuman kerajaan bahawa loji nuklear Fukushima berjaya mencapai tahap penutupan sejuk di Tokyo semalam.Perdana menteri umum loji Fukushima capai tahap penutupan sejuk

TOKYO: Perdana Menteri Jepun Yoshihiko Noda semalam mengumumkan bahawa loji nuklear Fukushima Dai-ichi yang terjejas teruk akibat gempa bumi dan tsunami Mac lalu, berjaya mencapai tahap 'penutupan sejuk', langkah paling penting bagi membolehkan arahan pemindahan penduduk ditarik balik.

Ia akan disusuli dengan usaha baru untuk menutup sepenuhnya operasi loji terbabit, satu proses yang dijangka mengambil lebih daripada 30 tahun.
Pengumuman Noda dilihat bertujuan mengulangi jaminan kepada rakyat bahawa kerajaan berjaya dalam usaha menangani masalah radiasi di loji terbabit, sembilan bulan selepas gempa bumi menyebabkan tiga reaktor musnah, dalam krisis nuklear paling buruk sejak Chernobyl pada 1986.

Bagaimanapun pakar berkata, loji yang terletak kira-kira 230 kilometer ke timur laut Tokyo itu tetap terdedah kepada masalah, manakala kawasan sekitarnya terus dicemari radiasi.

Loji nuklear Fukushima Daiichi terjejas teruk berikutan gempa bumi dengan kekuatan 9.0, menyebabkan gelombang tsunami melanda Jepun pada 11 Mac lalu.

Syarikat pengendali loji berkenaan, TEPCO berhadapan dengan masalah, apabila sistem pertahanan tsunami terjejas manakala generator kuasa sokongan berhenti berfungsi.
Keadaan ini menyebabkan sejumlah besar pekerja yang digelar sebagai Fukushima 50 mencuba pelbagai penyelesaian termasuk menggunakan air laut untuk menyejukkan rod yang melebur.

Air yang digunakan dalam proses penyejukan itu bagaimanapun menjadi satu masalah besar kepada TEPCO apabila ia terpaksa dialirkan keluar ke lautan Pasifik, mencetuskan masalah kepada nelayan tempatan.

Petani di kawasan itu juga turut terjejas apabila hasil pengeluaran mereka dipulaukan pengguna atau diharamkan kerajaan disebabkan pencemaran radioaktif.

Satu zon pengecualian di sekitar loji juga diwujudkan dengan beratus-ratus penduduk dipindahkan bagi mengelak mereka terdedah dengan tahap radiasi tinggi yang berbahaya.

Zon ini masih lagi tercemar dengan pembersihan masih lagi tertangguh berikutan amaran bahawa sesetengah bandar masih lagi terus ditinggalkan tanpa penghuni sejak berdekad. – AFP

Cikgu x percaya tuhan? LOL



Cerita ini tiada kene mengena yang hidop ataupun yang sudah mati

Ader seorg guru tadika yg tidak percaya wujudnya tuhan dan die pun berfikir bagaimana nk brain wash kanak2 di tadika tsebut supaya tak percaya wujudnya tuhan.Die pun mdpt satu akal...



Guru tadika : Ank2,nampak tak pen ni.

Ank2 : Nampak cikgu.

Guru tadika : Pen ade kn.

Ank2 : Ader cikgu.



kemudia guru tadika td memasukkn pen tu dalam poket die,kemudian bertanya lg..



Guru tadika : Ank2,nampak tak pen?

Ank2 : tak nampak cikgu.

Guru tadika : pen ade tak?

Ank2 : takder cikgu.



Guru tadika: Ank2 nmpk tuhan tak?

Ank2 : tak nmpk cikgu.

Guru tadika : tuhan ader tak?

Ank2 : takder cikgu.

Guru tadika td sgt gembira sbb tujuan die nk brain wash otak bdk2 tu berjaya Ttp dlm byk2 bdk tu ader seorg bdk yg pintar,dan die minta pun mengangkat tgn...



Bdk A : Cikgu bleh sy ckp sesuatu.

Guru tadika : Bleh,mari ke depan.



Bdk A : kwn2 nmpk cikgu tak.

Kwn2 : nampak.

Bdk A : cikgu ader kn?

Kwn2 : ader.



Bdk A : kwn2 nmpk otak cikgu tak?

Kwn2 : tak nampak.

Bdk A: cikgu ader otak tak?

Kwn2 : tak ader. Kehkehkeh, padan muke cikgu!

X gOl?

Cas Jantung guna Pencucuh api kereta






LONDON: Seorang bekas fanatik sukan yang mempunyai jantung tiruan terpaksa ‘mengecas’ jantungnya, terutama ketika perjalanan jauh - dengan menggunakan tempat pencucuh rokok kereta.

Chris Marshall, 50, terpaksa membawa beg berisi bateri dan mengecasnya di palam elektrik apabila tidur setiap malam.


Tiga tahun lalu, dia mengalami serangan jantung yang hampir meragut ajalnya dan terpaksa menjalani pembedahan untuk membetulkan jantungnya yang rosak dan injap sempit.

Tahun lalu, kapasiti jantungnya menjunam ke 13 peratus dan sejenis peranti dimasukkan ke dalam tubuh untuk berfungsi sebagai jantung tiruan dan mengepam darah ke seluruh tubuhnya.Tetapi, bateri itu hanya bertahan selama empat jam dan Chris terpaksa mengecasnya selalu.

Jurufoto amatur itu sering melakukan perjalanan jauh dan akan mengecas ‘dirinya’ menggunakan pencucuh rokok kereta untuk memastikan baterinya tidak habis.

Dia yang juga seorang jurutera televisyen kabel dari Wembury dekat Plymouth, Devon berkata, “Saya akan mengecas setiap kali ada peluang.

“Peranti ini sangat penting untuk saya tetapi baterinya hanya tahan empat jam jadi saya terpaksa mengecas setiap masa.

“Apabila saya masuk tidur, saya akan mengecas di palam utama dan sekiranya ia gagal mengecas, jadi nampaknya selamat malam untuk saya.”

Katanya lagi, “Tenaga saya datang dari bateri ini. Kalau saya memandu ke Cornwall, perjalanan pergi balik saja mengambil masa tiga jam.

“Jadi, untuk memastikan saya tidak kehabisan bateri, saya akan mengecas menggunakan pencucuh rokok di kereta. Ia tak jadi masalah selagi saya tak perlu ganti untuk mengecas pemandu arah satelit.

“Saya mungkin satu-satunya orang di Britain yang terpaksa mengecas dirinya menggunakan pencucuh rokok kereta,” katanya.

Gadis Paling Kerdil Ditemui!

RASMI... Iyoti diukur untuk memastikan rekod dunia terbaru, miliknya.


IYOTI bintang baru di Bollywood.




NDIA: Si Kecil Iyoti Amge yang genap 18 tahun semalam, sudah berjaya memenuhi impian besarnya - menjadi wanita terkecil, di dunia.

Remaja setinggi 59.7 sentimeter dan mempunyai berat badan lima kilogram ini, berjaya merampas ‘takhta’ itu daripada seorang wanita Amerika Syarikat, Brigette Jordan yang mempunyai ketinggian 60.96 sentimeter.


Dengan gembira, Iyoti berkata, “Sudah menjadi impian saya sejak beberapa tahun untuk dikenali sebagai wanita terkecil dunia. Sekarang saya tidak perlu menunggu lama lagi!”
Semalam, wakil dari Rekod Dunia Guinness mengukur beliau dan secara rasmi isytiharkannya sebagai wanita paling kecil di dunia.

Iyoti dari Nagpur India, mengalami penyakit kerdil dinamakan ‘achondroplasia’ yang menyekat pertumbuhan sejak usianya satu tahun.

Masalah pertumbuhan menyebabkan tulangnya rapuh dan menyebabkan dia memerlukan penjagaan untuk seumur hidupnya.

Tetapi, Iyoti yang juga seorang pelakon baru tidak akan membiarkan masalah kesihatannya menghalang dia daripada berlakon dalam dua filem Bollywood tahun depan.

Katanya, “Saya mahu buatkan orang gembira.”

Dia mahu dilayan seperti gadis remaja lain.

Dia gemar bersolek dan keluar membeli belah bersama rakan-rakannya.

Pelajar Tajaan PETRONAS Kahwini Teman Lelaki Di Dublin!













Seorang pelajar Malaysia tajaan PETRONAS yang telah berkahwin. Berkahwin bukan masalah, tetapi Ariff Alfian Rosli telah pun berkahwin dengan seorang lelaki yang di’khabarkan bernama Jonathan di Dublin, Ireland. Mereka ini sepatutnya dilaknat. Sesungguhnya perbuatan gay adalah sangat teruk dan merupakan perbuatan di luar tabii.


Ariff Alfian Rosli yang sedang belajar di University College Dublin sebelum ini telah di’khabarkan hilang oleh ahli keluarga. Hilang dalam dunia gay. Gambar-gambar ini membuktikan mereka yang tinggi tauliah, bijak pandai juga ada kebodohan mereka! Malah lagi Bodoh daripada kami yang SPM pon x lepas.




Petronas wajar ambil tindakan! Kerajaan mesti ambil tindakan!

Thursday, 15 December 2011

Pita Seks Pemimpin Negara teluk dibongkar?!



DAMSYIK: Penasihat Presiden Syria, Buthaina Shaaban bersedia mendedahkan pita seks membabitkan pemimpin dari negara Teluk ketika negaranya menghadapi tekanan antarabangsa mengenai kekerasan pentadbiran Bashar al-Assad terhadap penentangnya.

Shaaban memberi taklimat kepada delegasi masyarakat Syria yang tinggal di rantau itu selepas satu mesyuarat diadakan dengan Bashar.
Akhbar The Kuwait Times melaporkan, Shaaban memberitahu mesyuarat itu: “Kita akan tunjuk rahsia mereka selepas mendedahkan pita seks mereka di internet.”

Beliau memberi amaran itu menjelang mesyuarat tergempar Menteri Luar Liga Arab di Kaherah Sabtu ini bertujuan memberi maklum balas terhadap cadangan Syria menerima pemantau sebagai pertukaran menamatkan sekatan serantau.

Mohammed Zaidi, penasihat ketua Liga Arab, Nabil al-Arabi, berkata pasukan khas peringkat menteri mengenai Syria akan berunding di ibu pejabat negara anggota 22 blok itu Sabtu ini, mesyuarat tergempar bermula.

Ahad lalu, Syria berkata, ia membenarkan pemantau masuk ke negara itu sebagai sebahagian pelan damai Arab bagi menamatkan keganasan sejak beberapa bulan lalu dalam cubaan mengelak sekatan baru Liga Arab ke atasnya.
Menteri Luar Syria, Walid Muallem, dalam sepucuk surat kepada Arabi, berkata Syria akan menerima pemantau mengikut syarat tertentu, termasuk penarikan balik sekatan Liga Arab pada 27 November lalu.

Sementara itu, Damsyik bertindak mendakwa seorang blogger Amerika Syarikat kelahiran Syria cuba mencetuskan pergaduhan mazhab, sementara tentera melepaskan tembakan ke arah satu majlis pengebumian di satu kawasan barat laut menjadikan angka korban pertumpahan darah di situ mencapai 28 orang.

Razan Ghazzawi antara berpuluh aktivis, wartawan dan blogger yang ditahan sejak pemberontakan menentang Bashar bermula sembilan bulan lalu.

Ia memaksa Damsyik melancarkan tindakan balas yang mengorbankan lebih 5,000 orang selain menyaksikan beribu-ribu lagi ditahan di penjara, lapor Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB).

Ghazzawi, 31, sedang mengumpul butir-butir kes pencabulan hak asasi manusia sejak beberapa bulan lalu dan ditahan 4 Disember lalu di sempadan ketika dalam perjalanan ke Jordan untuk menyertai sidang mengenai kebebasan media.

Isnin lalu, dia didakwa pihak berkuasa Syria cuba menghasut pertikaian mazhab, menyebarkan maklumat palsu dan melemahkan sentimen nasional, satu dakwaan yang biasanya dituduh ke atas mereka yang mencabar rejim Syria, menurut aktivis hak asasi. Dakwaan itu boleh membawa hukuman penjara sehingga 15 tahun. – Agensi

143 mati minum Arak






KOLKATA, India – Seramai 143 orang mati di timur India selepas meminum samsu yang dipercayai dicampurkan dengan bahan kimia beracun dan metanol, kata seorang pegawai semalam.

Beberapa hospital di daerah 24-Parganas, 30 kilometer ke barat bandar Kolkata dipenuhi pesakit yang meminum samsu haram itu.

Kebanyakan mereka yang menjadi mangsa samsu itu terdiri daripada buruh dan pengayuh beca yang tidak mampu membeli arak yang berjenama.

Samsu diminum secara meluas di India kerana harga minuman itu yang murah.

Seorang penduduk di lokasi terbabit memberitahu agensi berita AFP bahawa 0.5 liter samsu dijual pada harga cuma 6 rupee (RM0.35).

Majistret daerah 24-Parganas, Narayan Swarup Nigam melalui wawancara telefon berkata, ramai lagi mangsa kini kritikal akibat meminum minuman keras haram itu.

Katanya, metanol iaitu sejenis alkohol yang digunakan sebagai bahan antibeku atau bahan api industri, ditemui di dalam organ 20 mayat mangsa yang dibedah siasat oleh beberapa doktor sekali gus mengukuhkan dakwaan bahan kimia itu menjadi punca kematian mereka.

Metanol boleh menyebabkan hilang penglihatan, kerosakan hati dan akhirnya kematian.

“Metanol ditemui dalam organ sekurang-kurangnya 20 orang mangsa. Ia mungkin bukan satu-satunya punca kematian mereka. Kami masih menyiasat,” kata seorang pegawai sebuah hospital tempatan, Chiranjib Murmu.

Setakat ini, empat orang telah ditangkap berhubung kematian tersebut.

Dalam perkembangan berkaitan, Ketua Menteri Bengal Barat, Mamata Banerjee mengumumkan bahawa satu siasatan akan dijalankan manakala keluarga setiap mangsa akan diberikan pampasan sebanyak 200,000 rupee (RM11,831).

“Saya mahu mengambil tindakan tegas terhadap mereka yang membuat dan menjual arak haram (samsu),” kata Mamata dalam satu temu bual bersama sebuah stesen televisyen semalam. – Agensi

Mak Nyah di Thailand jadi pramugari!






BANGKOK - Empat mak nyah bertugas sebagai pramugari untuk syarikat penerbangan PC Air bagi laluan Bangkok ke wilayah Surat Thani, Thailand.

Syarikat penerbangan itu pada mulanya hanya mahu menggaji lelaki dan wanita sebagai pramugari serta pramugari.

Namun, ia mengubah rancangan selepas menerima lebih 100 permohonan daripada golongan mak nyah.

Menurut syarikat penerbangan tersebut, kelayakan untuk menjadi pramugari itu adalah sama buat mak nyah iaitu memerlukan ciri-ciri kewanitaan dan mempunyai daya penarik.

Empat mak nyah itu ialah Chayathisa Nakmai, 24, Dissanai Chitpraphachin, 24, Nathatai Sukkaset, 26, dan Phuntakarn Sringern, 24. - Reuters

Warga Emas Tikam Doktor!



SEORANG doktor ditikam dua kali di bahagian pinggang oleh seorang lelaki warga emas yang datang mendapatkan rawatan di sebuah klinik swasta berhampiran Magazine Road, di George Town malam tadi.

Kejadian dikatakan berlaku kira-kira 9 malam, ketika suspek berusia 67 tahun itu berada di dalam bilik bersama Dr Lee Kok Seng di kliniknya.

Ketua Polis Daerah Timur Laut ACP Gan Kong Meng yang dihubungi mengesahkan kejadian.

"Polis juga menemui sebilah pisau yang digunakan dalam kejadian. Motif kejadian belum dapat dipastikan,” katanya.

Susulan itu, suspek kini ditahan dan kes disiasat mengikut Seksyen 324 Kanun Keseksaan.

Bernama difahamkan mangsa dirawat sebagai pesakit luar di Hospital Pulau Pinang. — BERNAMA

Wednesday, 14 December 2011

Ramai Pelajar London beralih ke industri seks!



LONDON: Semakin ramai pelajar beralih arah untuk bekerja di industri seks bagi membolehkan mereka melanjutkan pengajian ke universiti ekoran yuran pengajian dan kos hidup yang semakin meningkat, dedah satu laporan, semalam.

Kesatuan Pelajar Kebangsaan (NUS) memberi amaran, selain menjadi pekerja seks, pelajar juga beralih kepada perjudian dan uji kaji perubatan bagi membayar pendidikan mereka. Pembaharuan kerajaan bermakna universiti mula mengenakan caj hingga 9,000 pound (RM45,000) setahun bagi yuran pengajian mulai tahun depan.


Selain itu, elaun penyelenggaraan pendidikan (EMA) untuk pelajar berusia 16 hingga 19 tahun sudah dimansuhkan. Menurut laporan NUS, pembaharuan ini yang menyebabkan pelajar beralih ke sektor ini bagi mendapatkan wang.


Pegawai kebangsaan NUS, Estelle Hart memberitahu program Live Breakfast Radio 5 BBC: “Pelajar mengambil langkah lebih berbahaya. “Dalam keadaan ekonomi dimana terdapat kurang pekerjaan, apabila bantuan pelajar sudah dihentikan, mereka mula mencari pekerjaan dalam sektor skonomi tidak rasmi seperi pekerjaan seks.


“Semuanya itu kerja bahaya yang tidak terkawal, hanya untuk membolehkan mereka mendapatkan pendidikan.” NUS juga memberitahu program itu phaknya menganggarkan kira-kira 20 peratus wanita yang bekerja di kelab tarian lucah adalah pelajar.

Bayar Penari Bogel untuk majlis perkahwinan

  Gambar Hiasan

BEIJING: Polis China memberkas seorang lelaki yang mengupah dua orang penari bogel untuk membuat persembahan di majlis perkahwinan anaknya, setelah penduduk kampung menyerbu tempat persembahan itu, menurut laporan akhbar, semalam.

Zhang Cheng, dari Xuzhou di timur wilayah Jiangsu pada mulanya mahu mengupah sebuah kugiran membuat persembahan di majlis perkahwinan itu, tetapi telah dinasihati dia boleh mendapat ‘persembahan istimewa’ sekiranya mengupah dua orang ‘penghibur’ itu.


“Setelah menyaksikan persembahan itu, Zhang membuat keputusan ia sesuai untuk majlis perkahwinan anak lelakinya dan mengupah dua orang penari bogel itu,” kata laporan akhbar Global Times.

Tidak sampai lima minit, beratus-ratus penduduk kampung yang konservatif telah menyerbu untuk menyaksikan persembahan itu.
Zhang telah ditahan keesokan harinya tetapi tidak diberitahu atas dakwaan apa. - Reuters

Pengasas Microsoft bina pesawat gergasi ke angkasa!






WASHINGTON 14 Dis. - Bilionair dan pengasas bersama Microsoft, Paul Allen, semalam mengumumkan rancangan untuk membina sebuah pesawat gergasi yang boleh melancarkan sebuah roket semasa berada di udara bagi membawa kargo dan manusia ke dalam orbit.

Ujian penerbangan pertama pesawat canggih yang akan dibina oleh syarikat baru Allen, Stratolaunch Systems hanya dijadual dijalankan pada 2015 dan pelancaran sebenar pada 2016, tetapi rakan kongsi dalam projek itu mendakwa kapal terbang tersebut akan mencetuskan revolusi dalam penerbangan ke orbit pada era selepas persaraan kapal-kapal angkasa Amerika Syarikat (AS).

Dengan menggunakan enam enjin jet Boeing 747, pesawat terbesar pernah dibina itu akan membawa sebuah roket yang dibina oleh syarikat SpaceX untuk melancarkan kargo, satelit dan suatu hari nanti membawa manusia ke dalam orbit rendah bagi mengelilingi Bumi, kata Allen.

Allen, 58, enggan mendedahkan kos pelaburannya, tetapi mengakui ia melebihi apa yang dibelanjakannya untuk SpaceShipOne, yang pada 2004 menjadi pesawat komersial pertama menamatkan penerbangan suborbit (kurang satu orbit) membabitkan kos kira-kira AS$25 juta (RM75 juta).

"Buat kali pertama sejak John Glenn, America tidak mampu menerbangkan angkasawannya sendiri ke angkasa lepas," kata Allen, yang merujuk kepada persaraan kapal-kapal angkasa AS pada tahun ini dan angkasawan pertama AS yang mengorbit Bumi dengan menaiki Mercury 7 pada 1962.

Beliau menyifatkan rancangannya itu sebagai tanda bermulanya perubahan radikal dalam industri pelancaran misi ke angkasa lepas.

Reka bentuk bagi jet gergasi tersebut yang lebar sayapnya melebihi panjang padang bola sepak kini sudah hampir ke peringkat akhir dan sebuah hangar sedang dibina di Gurun Mojave.

Rundingan sedang dijalankan mengenai lokasi untuk pesawat itu berlepas, kerana ia memerlukan landasan sepanjang 3,650 meter, yang biasanya boleh didapati di lapangan terbang yang besar dan di pangkalan tentera udara.

Pesawat itu akan menggunakan enam enjin jet 747, mempunyai berat kasar melebihi 544 tan dan lebar sayap melebihi 117 meter, menurut kenyataan akhbar.

Pengumuman Allen semalam menandakan kemasukan sebuah lagi syarikat dalam persaingan untuk menggantikan kapal angkasa AS dengan menawarkan alternatif yang disediakan oleh industri swasta bagi membawa manusia ke dalam orbit Bumi. - AFP

Penulis Tembak 2 lelaki, bunuh diri!



ROME 14 Dis. - Seorang penulis Itali berhaluan kanan menembak mati dua lelaki Senegal dan mencederakan tiga yang lain sebelum membunuh dirinya sendiri dalam kejadian tembakan di bandar Florence, semalam.

Menurut saksi, lelaki tersebut keluar dari sebuah kereta di sebatang jalan pasar di Piazza Dalmazia, utara bandar itu, lalu melepaskan tiga tembakan yang membunuh dua penjual jalanan warga Senegal dan mencederakan seorang lagi.

Penyerang terbabit yang dikenali sebagai Gianluca Casseri, 50, kemudiannya bergerak ke pasar San Lorenzo dan bertindak mencederakan dua lagi peniaga Senegal.

Menurut laporan berita, Casseri yang menggunakan pistol jenis Magnum Smith & Wesson, kemudiannya menembak dirinya sendiri selepas dikepung pihak polis.

Ekoran pembunuhan itu, kira-kira 200 warga Senegal yang marah bertindak berarak di seluruh bandar tersebut, hari ini, sambil melaungkan slogan "Malu' dan 'Perkauman'.

Beratus-ratus pendatang asing kemudiannya berkabung di depan gereja besar bandar itu.

"Hati bandar Florence menangis hari ini," kata Datuk Bandar Florence, Matteo Renzi dalam mesej Twitternya.

Beliau turut mengisytiharkan bandar itu untuk berkabung pada hari ini dan membiayai penghantaran pulang mayat mangsa ke Senegal.

"Saya fikir kejadian ini bukan saja melukakan hati masyarakat Senegal tetapi seluruh penduduk di bandar ini," katanya.

Menteri Kerjasama Antarabangsa dan Integrasi, Andrea Riccardi dan seorang imam Senegal akan menghadiri satu upacara berkabung di dewan bandar raya Florence hari ini. - AFP

Presiden Pakistan kena stroke!





ISLAMABAD: Presiden Pakistan, Asif Ali Zardari, mengalami serangan angin ahmar yang membuatkan rawatannya di hospital di Dubai terpaksa dipanjangkan, kata pembantu rapat pemimpin itu, semalam.

Kunjungan Zardari ke Dubai minggu lalu membawa kepada spekulasi yang beliau akan kehilangan kuasa tetapi dinafikan kerajaan.

Rakan presiden itu berkata, Zardari, 56, akan diletakkan dalam pemerhatian di hospital kira-kira dua minggu sebelum dibenarkan kembali.
Katanya, tidak timbul persoalan Zardari terlalu lemah untuk kembali ke pejabat.
Rakan Zardari yang enggan dikenali itu berkata, diagnosis ke atas keadaan presiden itu dilakukan oleh dua doktor.

Terdahulu, pegawai berkata, kunjungan Zardari adalah untuk mengadakan pemeriksaan kesihatan rutin.

Mereka berkata, beliau mendapatkan rawatan berkaitan keadaan jantung. – AP


Pelajar Seks dalam relung air!

Asmara


UNAS - Pertubuhan Prihatin Kebaktian Masyarakat Kulim (PPKM) menahan sepasang kekasih berusia 14 dan 16 tahun dalam lubang relung air yang ditinggalkan di belakang premis memproses getah beku di Paya Besar kira-kira jam 2 petang semalam.

Pengurus kilang yang enggan identitinya didedahkan berkata, dia ternampak beberapa pekerjanya memanjat tebing kilang dan mengintai ke luar premis, manakala salah seorang daripadanya memaklumkan kepadanya berhubung perbuatan pasangan terbabit yang sedang berasmara.

“Ini bukan kali pertama pasangan ini melakukan perbuatan sumbang di sini. Sehingga kini pekerja di kilang saya telah menemui mereka sebanyak tiga kali.

“Saya terkejut apabila pekerja saya memaklumkan pasangan itu sedang berbaring sambil berasmara. Saya kemudian memaklumkan kepada unit MPV untuk mengambil tindakan lanjut terhadap pasangan itu,” katanya.

Dalam pada itu, pengurus terbabit berharap pihak terlibat melihat permasalahan perlakuan seks kalangan remaja bawah umur terutama pelajar sekolah dengan lebih serius, bagi mengelakkan berlakunya kes buang anak, rogol dan lain-lain melibatkan mereka.

Difahamkan pihak PPKM menyerahkan kes kepada anggota unit MPV untuk tindakan lanjut sejurus penahanan itu.

Ketua Polis Daerah Kulim, Superitendan Ghuzlan Saleh berkata, sehingga kini tidak ada sebarang laporan polis dibuat oleh mana-mana pihak terlibat.

Menurutnya polis akan menjalankan siasatan jika ada laporan dibuat terhadap mangsa terlibat.

“Perlakuan seks remaja bawah umur sama ada pasangan perempuan rela ataupun tidak, ia akan diklasifikasikan sebagai rogol dan ini merupakan kesalahan jenayah serius.

“Bagaimanapun waris harus membuat laporan polis untuk membolehkan siasatan dijalankan. Sehingga kini kebanyakan kes rogol melibatkan pasangan kekasih bawah umur berlaku kerana suka sama suka,” katanya.

Katanya, gejala ini mula menular ke pelajar sekolah rendah dan ibu bapa perlu memberikan didikan agama yang sempurna supaya mereka tidak mudah terlibat dalam sebarang perlakuan berunsurkan maksiat dalam usia muda.

Pengamal ilmu Sihir dipancung!






REPUBLIKA.CO.ID, RIYADH – Seorang wanita kebangsaan Arab Saudi menjalani hukuman penggal. Ia dinyatakan melakukan praktik 'ilmu sihir'. Menurut Kementerian Dalam Negeri-Saudi, eksekusi penggal untuk kasus ilmu sihir merupakan kali kedua di tahun ini.

Amina binti Abdulhalim Nassar, dieksekusi di provinsi al-Jawf, sebelah utara Arab Saudi pada Senin (12/12). Sebuah sumber yang dekat dengan kepolisian agama mengatakan pihak berwenang telah menggeledah rumah Nassar.
Mereka menemukan sebuah buku yang berisi tentang ilmu sihir, 35 kerudung dan botol gelas yang diduga untuk melakukan praktik sihir. Surat kabar Arab Al Hayat melaporkan bahwa Amina mengklaim bisa menyembuhkan penyakit dengan menjual jilbab dan tiga botol 'ramuan' seharga 1500 riyal, atau sekitar 400 dolar.

Dewan Amnesti International Timur Tengah dan Afrika Utara, Philip Luther mengutuk eksekusi penggal itu. "Ilmu sihir tidak termasuk sebagai kejahatan di Arab Saudi," ujar dia.

Ia menganggap hukuman penggal hanya pantas diganjar untuk tindak pidana ekstrem dan kejahatan yang serius. Ia menuding bahwa tuduhan sihir sering digunakan oleh pemerintah Saudi sebagai tabir untuk mengelabui praktik kebebasan berpendapat.

Amina bukanlah orang pertama yang dieksekusi karena sihir yang dituduhkan oleh pemerintah Saudi kepadanya. Sebelumnya, pada September, seorang pria Sudan dipenggal di kota Madinah setelah ditemukan bersalah atas kejahatan yang sama.

Amnesti Internasional menemukan sedikitnya 79 orang telah dihukum mati di Arab Saudi selama 2011. Jumlah ini tiga kali lebih banyak dibandingkan pada 2010.

Kelompok pegiat HAM mengutuk ketergantungan kerajaan pada hukuman mati yang kerap dilakukan negara ini. "Hukuman mati di bawah hukum internasional seharusnya hanya digunakan pada kejahatan yang paling serius," ujar Luther.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...