Thursday 22 December 2011

Medusa-Ular terbesar

 Medusa - Ular Sawa Terbesar Di Dunia (Guinness Book Of Record)


Kansas City - Diperkenalkan, seekor ular sawa betina bernama Medusa. Beratnya lebih dari 300 pound dengan panjangnya 25 kaki, dan diperlukan 15 orang untuk mengangkatnya, ular ini sedang dalam persiapan untuk menyandang gelaran sebagai ular terbesar di dunia.

Nama Medusa akan dicatatkan dalam Guiness Book of World Records.Dalam seminggu, reptilia besar yang akan dipamerkan di the Edge of Hell, Kansas City, Amerika Syarikat ini memakan kira-kira 18 kilogram daging haiwan. Namun kerana ia mudah dapat makan sesuatu, kadang-kala di dalam seminggu jumlah daging yang disantapnya boleh melebihi 45 kilogram.


Medusa akan segera dikunjungi oleh perwakilan dari Guinness Book of World Records untuk mengesahkan gelaran yang akan disandangnya itu.




Meskipun Medusa, berukuran sangat besar, Larry Elgar, sang pelatih, sama sekali tidak pernah rasa takut atau terancam dengan haiwan yang diasuhnya.


"Saya sedar, suatu waktu dia dapat membunuhku. Tapi tidak ada ketakutan tentang itu. Ketakutan hanya akan ada kalau kita kurang pemahaman tentang bagaimana cara untuk mengatasinya," ujar Larry kepada NBC News, sebagaimana disiarkan oleh Dailymail, Jumat (23/9/2011).


Ular sawa raksasa ini bersiap untuk menggantikan Fluffy yang memiliki panjang 7.3 meter, sebagai ular peliharaan terbesar. Namun Fluffy telah mati pada Oktober tahun lalu di Columbus Zoo and Aquarium di Powell, Ohio, Amerika.

Sumber: http://okezone.com/

1 comment:

  1. medusa itu besar sekali,lebih besar dengan yang ada di tasikmalaya

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...