Monday 16 January 2012

Pukau guna ayat al quran? Syirik betul!


TAL TUJOH – Seorang warga emas kerugian RM60,000 apabila dia dikatakan dipukau dua lelaki ketika pulang membeli kuih di Kampung Tal Tujoh, jam 10 pagi, semalam.
Mangsa, Azizah Yaacob, 66, berkata, dia ditegur dua lelaki lingkungan 40-an dan salah seorang daripadanya menggunakan dialek Indonesia.

Menurutnya, mereka menunjukkan sebentuk batu cincin dan membaca ayat-ayat suci al-Quran serta berselawat ke atas batu permata berkenaan.
“Selepas mendengarnya membaca ayat al-Quran, saya rasa kosong dan menuruti semua arahannya.

“Mereka menyuruh saya membuka rantai, dua cincin dan dua gelang tangan seterusnya menyuruh saya meletakkannya ke dalam sampul surat yang diberi,” katanya semalam.
Menurutnya, mereka membacakan ayat al-Quran dan berselawat sekali lagi, konon untuk memberikan rahmat bagi semua barangan kemas tersebut.

Menurutnya, selepas mereka membaca ayat al-Quran, mereka menyuruhnya membuat satu pusingan dan akhirnya mengembalikan sampul surat berkenaan.
Azizah berkata, mereka hanya membenarkan saya membuka sampul surat itu setelah tiba di rumah.

“Sekembalinya di rumah, saya terus membuka sampul berkenaan dan terkejut apabila saya dapati barang kemas tiada tetapi telah ditukarkan kepada gelang besi.
“Saya akan membuat laporan polis berhubung perkara ini, dan menasihati semua penduduk agar tidak mudah mempercayai individu tidak dikenali,” katanya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...