Sunday 25 December 2011

Subjek BM dan Agama Islam PMR jatuh sbb Yahudi?



Betul ke khabar angin yang bertiup mengatakan subjek bahasa melayu dan agama dalam PMR 2011 jatuh disebabkan oleh pengaruh Yahudi????!!!



Yahudi Penyebab Kejatuhan PMR Bahasa Malaysia(serius kot) kecoh 1 dunia terutama kat FB (at least time aku on9) bahawa result PMR dah keluar. Maka abang-abang dan kakak-kakak pun mulalah ayat sinikal seperti “Eleh tak penting pun PMR tu” sebab mereka dah lama lepas exam yang ‘tak penting’ tu.  Kesianlah adik-adik bagi yang menunggu result sejak dahulu lagi ni.



Namun begitu, sumber mengatakan bahawa result untuk subjek Bahasa Malaysia dan Pendidikan Islam telah merosot berbanding tahun-tahun sebelumnya. Apabila difikirkan dari sudut obelik, tentunya pembaca sekalian akan berfikir sejenak, mengapa Pendidikan Islam dan Bahasa Malaysia? Mengapa tidak Matematik? Sejarah? Sains? Geografi? Kajian Tempatan? Jawapannya hanya ada satu yang boleh mengakibatkan kemerosotan kedua-dua subjek ini, iaitu YAHUDI!!

Penjatuhan dek dendam Yahudi terhadap Islam memang tak payah pikir jejauh la kan, memang boleh terima akal. Tapi kenapa Bahasa Malaysia? Harap gambar di bawah boleh menjelaskan permasalahan ini. Gambar pertama adalah menunjukkan bagaimana remaja sekarang menaip dalam bahasa…err….bahasa entah



Melayukini.net – Kalau korang tak faham, ini hanyalah lawak jenaka sahaja bukan perkara betul. Subjek bahasa melayu dan agama turun dalam PMR 2011 baru-baru ini adalah disebabkan oleh salah korang, semua nak salah Yahudi payah la. Yahudi takda kuasa, sebab sehebat mana perancangan mereka untuk jatuhkan Islam, ada lagi yang berkuasa iaitu Allah SWT. Yang penting, mantapkan iman dan mantapkah sahsiah, insyaAllah selamat dari dakyah Yahudi yang banyak tersebar. Wallahualam.
Hahaha... Gurau je ye....

Kredit to-melayukini.

7 comments:

  1. ak mmg pantang klau bace short form cmni.mmg kena sound direct la ngn ak..rase nk tunjal2x jer org yg anta sms atau taip cmni...gune la bhs proper skit..yiss

    ReplyDelete
  2. seiously merosakkan bahase dan agama..buat la ayat proper sikit.jgn baget comel..tapi xtawu bende..thank 4 sharring

    ReplyDelete
  3. dendam yahudi sampai benda kecil cmni pon mereka rancang.

    ReplyDelete
  4. mmg , ak pon x suka klu org tulis shhortform mcm tu , geli tengkok ak bace , pening pon ade klu bace ,

    ReplyDelete
  5. kalau short form biasa je tak pe la gak...
    nie bahasa apa ntah yg digunakan...mmg menyampah la bila baca status2 mcm tu,...susah nak paham+terbelit-belit lidah nak memahaminya..
    kan..kan..
    =="

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...