Tuesday 27 December 2011

Untuk Guru-Kawal kemarahan Anda


Seorang guru perempuan di China tidak menyangka tindakannya melepaskan marah terhadap seorang murid mengundang padah. Chao Qun Zheng seorang murid 10 tahun tidak menyiapkan kerja rumahnya sehingga mendatangkan kemarahan guru wanita terbabit.





"Cikgu sangat marah pada saya. dia mencubit pipi saya sekuat-kuat hatinya sambil memutar pipi saya menggunakan kedua belah tangan sambil mengangkat saya ke atas.


Tanpa disangka-sangka pipi murid tersebut terobek dan mengeluarkan darah yang banyak. Tanpa rasa bersalah, guru wanita terbabit mengutip semula kulit pipi murid yang terkoyak lalu menampalnya kembali ke wajah murid tersebut. Guru berkenaan kemudia membawa pulang murid terbabit pulang ke rumahnya pada masa itu juga.


Kedua orang tua Chao yang terkejut melihat kecederaan anaknya terus membawanya ke hospital. 52 buah jahitan diperlukan untuk menjahit semula kulit yang terkoyak untuk ditampal semula ke pipi murid malang terbabit. Ibu bapa Chao kemudian membuat laporan polis ke atas guru wanita terbabit.


p/s: Buat semua guru-guru, hati-hati lah mendenda murid. Jangan sampai mendatangkan kecederaan yang serius pada mereka.

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...